Kerst op het strand - Reisverslag uit Albany, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu Kerst op het strand - Reisverslag uit Albany, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu

Kerst op het strand

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

26 December 2017 | Australië, Albany

Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden vanuit Perth naar Albany vertrokken. Albany is een klein stadje aan de prachtige zuidoost kust van Australië. Het plan is om hier 2 maanden te werken om vervolgens naar Melbourne te vertrekken. De afgelopen 2 weken dus gewerkt op een blueberrie farm, in een Indisch restaurant en sinds een paar dagen nu ook in een ander restaurant, Due South. Dat houdt mij wel lekker bezig, ik maak minimaal 60 uur per week. Hopelijk kan ik zo de kas een beetje spekken. Ik verblijf in een hostel, wat erg gezellig is. Met kerst was iedereen 3 dagen vrij van werk en we zijn iedere dag naar het strand en de bergen geweest. Met kerst heb ik met een paar jongens vh hostel ook nog wat cliffjumps gedaan, dat was ook erg gaaf. In de ochtend ben ik naar de kerk geweest, het is een heel gastvrije gemeente. In het restaurant is het flink aanpoten maar na afloop drinken we altijd een biertje (of meer) met het team. Dat is altijd erg gezellig. Soms is het wel pittig als je shift in het restaurant tot 12 uur is, en je de volgende dag weer vier uur sochtends op moe om naar de farm te gaan. Dan pak je amper drie uur slaap. Het werk op de farm en in beide restaurants is wel een hele goede manier om veel mensen te leren kennen. Op de farm wordt je wel knettergek van de vliegen, de veelal besluiten om in je mond of oor te kruipen. Iedereen loopt nu dus ook met netten rond het hoofd. Tijdens het werk op de farm kom je ook heel wat gevaarlijke spinnen tegen. In een dag kwam ik 8 redbacks tegen, die zo giftig zijn dat ze een kind kunnen doden. Met kerst had iemand in het hostel besloten om voor een groepje te koken. Hij was chef en zodoende hadden we een zeer smakelijk kerstdiner. Het is erg bijzonder om kerst mee te maken op deze manier. Geen familie maar andere reizigers, geen kou maar hitte en geen woonkamer maar het strand. Het beviel in ieder geval heel goed en ik heb er leuke herinneringen aan. In mn vorige verhaal schreef ik dat ik als bakker in een roadhouse zou gaan werken. Dat ging niet door, want ik zou dan op zondag moeten werken. De periode daarna heb ik met een groep Duitse, Spaanse en Franse jongens voor zo'n 2 weken de omgeving van Perth verkend. Dat was erg gaaf, we zijn naar de woestijn geweest, hebben gesurft en gecliffdived. Na 2 weken zijn we allemaal uit elkaar gegaan omdat sommigen naar huis gingen en anderen een vlucht hadden geboekt. ik besloot om naar albany te komen, en daar heb ik zeker geen spijt van. De groeten, David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Hallo, ik ben David Meertens en ik ben op een working holiday in het land van kangoeroes, barbecues en woestijnen. Ik ben in Australië. Op verzoek van velen ben ik dan eindelijk begonnen met het schrijven van een blog.

Actief sinds 05 Okt. 2017
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 Mei 2018

Working holiday Australia

Landen bezocht: