Eerste week Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu Eerste week Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu

Eerste week Australie

Door: David Meertens

Blijf op de hoogte en volg David

07 Oktober 2017 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

Op verzoek van velen heb ik dan eindelijk de moeite genomen om een blog te beginnen over mn tussenjaar in Australie. Het begon natuurlijk allemaal op Schiphol. Ik had een lange reis voor de boeg, waarin ik drie keer moest overstappen. Gelukkig had ik een goede reis en veel leuke gesprekken met andere reizigers. 1,5 dag later kwam ik dan eindelijk aan in Perth. Vanuit het vliegtuig zag je de stad al prachtig liggen, het CBD en de uitgestrekte suburbs die tot de horizon reiken. Bij aankomst nog snel alle pindas opgegeten, want die mocht je niet invoeren. Daarna opgepikt door ome Bill, die mij met een behoorlijke car, een Holden voor de kenners. Op weg naar zn huis kreeg ik al een behoorlijk beeld van de uitgestrektheid van het land. Eenmaal thuisgekomen kennisgemaakt met de rest van de familie. De volgende dag zijn we wezen mountainbiken in de duinen. Vervolgens met zn allen in de auto om naar South Perth te rijden voor de Grand Final van Australian Football. Die keken we bij een broer van Bronwynn thuis. Hij woonde in een gigantisch huis, je deed er echt een paar minute over om van de voordeur naar de woonkamer te lopen!!! Daar een beetje de hele middag doorgebracht, er waren veel mensen en het was hartstikke gezellig. In de avond ben ik nog met mn achterneef en een paar vrienden van hem naar de pub geweest, was ook hartstikke leuk. De zondag vloog ook voorbij, na de kerk zijn we naar Kings Park geweest vanwaar je een mooi uitzicht heb op de skyline van de stad. De volgende dagen stonden in het teken van solliciteren en ander regelwerk zoals het openen van een bankrekening en het aanvragen van een Australisch zorgpas. Ik werd uitgenodigd voor de tweede ronde dus ik was blij verheugd. Tweede ronde ging ook goed en ik kreeg woensdagavond een belletje dat ik was aangenomen. Vrijdag had ik een training voor mijn nieuwe baantje, en ik kon meteen kennis maken met mijn toekomstige collegas. Het werk wordt fundraising genoemd. Eerst zit je twee uur op kantoor, daarna ga je de woonwijken in om aan te bellen en mensen een lidmaatschap voor een goed doel aan te smeren. Klinkt misschien saai, maar je bent lekker buiten en je Engels wordt er ook nog eens goed van. Bovendien werken er alleen maar jongeren en betaalt het gigantisch goed. En je begint pas om half elf. Ik heb dus zeker niet te klagen. Volgende week hoop ik een paar dagen met de broer van mn achtertante op vakantie te gaan naar Margaret River. Dat is een dorpje aan zee op het punt waar de Indische Oceaan de Grote Oceaan ontmoet. Hier ontstaan dus gigantische golven. Later in oktober hoop ik met andere mensen nog op vakantie te gaan naar Mission Beach, Queensland. Dat is aan de andere kant van Australie, in het tropische noorden. Ik heb in een week tijd al veel van het land gezien en al ontzettend veel verschillende mensen ontmoet, de tijd gaat veel te snel. Ook over het weer hoef ik niet te klagen, de lucht is bijna altijd strakblauw met een lekkere temperatuurtje van zo'n 24 graden.

Ik heb weer een veel te lang verhaal geschreven, houdt jullie op de hoogte!

Een zonnige groet,

David

  • 16 Oktober 2017 - 23:03

    Eric:

    Klinkt goed neef. Eerste sollicitatie gelijk raak. Klinkt beter dan in de agrarische sector

  • 18 Oktober 2017 - 13:55

    Piet Colijn:

    Leuk om te lezen; een duidelijk verhaal. Ziet er goed uit. Je zult ongetwijfeld een heel goede tijd hebben in Australië. Fijn dat de familie je zo hartelijk ontvangen heeft. Veel genoegen en succes bij alles wat je daar onderneemt.

  • 18 Oktober 2017 - 21:23

    Helma:

    Ha wereldreiziger, leuk om te lezen neef, en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Groetjes uit ons kleine kikkerlandje. Bye!!

  • 21 Oktober 2017 - 22:39

    Jilles:

    Ha David, wat geweldig leuk om van jou te lezen. Zo te lezen ben je als een vis in het water.
    De groeten van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Hallo, ik ben David Meertens en ik ben op een working holiday in het land van kangoeroes, barbecues en woestijnen. Ik ben in Australië. Op verzoek van velen ben ik dan eindelijk begonnen met het schrijven van een blog.

Actief sinds 05 Okt. 2017
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 Mei 2018

Working holiday Australia

Landen bezocht: