Perth, Cairns en Mt. Bremer - Reisverslag uit Perth, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu Perth, Cairns en Mt. Bremer - Reisverslag uit Perth, Australië van David Meertens - WaarBenJij.nu

Perth, Cairns en Mt. Bremer

Door: David Meertens

Blijf op de hoogte en volg David

26 November 2017 | Australië, Perth

Hallo allemaal!!

Het is alweer erg lang geleden dat ik mijn eerste verslag schreef. Na het schrijven van mijn eerste verslag begon ik met werken bij de Sales en Marketingcompany AIDA. Hier heb ik 2 weken gewerkt, voordat ik naar Cairns (Queensland) vertrok. Het werk was erg leuk, elke dag begonnen we op kantoor met het oefenen van 'de pitch' en kregen wij trainingen over psychologie, verkooptechnieken etc. Dat was erg interessant, en ik had nooit gedacht welke theorien er allemaal achter een verkooppraatje schuil gingen. Na deze training kregen wij een grote peptalk van de manager voordat wij allemaal het veld op gestuurd werden. De tweetallen werden gemaakt en de plattegronden uitgedeeld. Elke dag werkten wij weer in een andere suburb, veelal erg rijke buurten. Ik heb dan ook huizen gezien waar Paleis het Loo niets bij is! Het werk was erg leuk, een beetje praten met klanten en daarnaast hadden wij altijd veel lol tijdens de werktijd. Soms was het wel erg warm, wij zijn al de veertig graden celsius gepasseerd. Een paar litertjes water gaan er dan wel in. Na 2 weken vertrokken naar Cairns. Vandaar meteen doorgegaan naar Mission Beach, waar ik bij een andere gast in zn huis ben gegaan. Hem een beetje geholpen in zijn tuin en in ruil daarvoor betaalde hij mn scuba diving in het Great Barrier Reef, het grootste koraalrif ter wereld. Een goede tijd gehad met Clayton, zo zijn we nog naar Dunk Island gegaan. Dat is prachtig, wel even geschrokken toen een supergiftige spin ter grootte van een grote hand op mn hoed zat. Ik was namelijk in het web gelopen omdat ik een kangoeroe achter mij hoorde. Ik draaide me om, en een tel later zat die spin op mijn hoed. Verder ook wat slangen, papegaaien etc. gespot op Dunk Island. Vanaf de bergtop op het eiland had je een grandioos uitzicht over North Queensland, het was echt prachtig en heel groen! Dit gedeelte van Australie is heel tropisch, overal mango- en bananenbomen, je kunt ze zo plukken en eten. Ook nog een dagje meegeweest met een boer die suikerriet aan het oogsten was. Nog met zijn combine gereden, echt een gigantische machine met 3 meter lange messen die automatisch de sugarcane in stukken hakken. Na een week Mission Beach met de bus naar Cairns gegaan. Hier ingecheckt in een hostel, waar ik meteen veel mensen ontmoette. Besloten om de komende dagen met wat Duitse jongens en meiden op te trekken. We zijn de eerste dag naar Port Douglas en Cape Tribulation gereden, hier kangoeroes gevoerd en in de jungle gewandeld. Ook nog naar wat mooie stranden geweest en naar een uitzichtpunt geweest. De volgende dag met een groep van ongeveer 20 man naar de Atherton Tablelands geweest, hier had je kraters gevuld met regenwater waar je kon zwemmen, en heel veel watervallen. Hier ook nog canyoning gedaan, wat inhoud dat je door allemaal grotten gaat zwemmen / klauteren. De andere dagen ook nog opgetrokken met een Nederlandse jongen die ik had leren kennen via de Facebookgroep Dutchies In Australia. Met hem ook een paar leuke dagen gehad, naar een zwembad geweest, een hike gedaan etc. De laatste dagen in Cairns met een groepje van een Italiaanse jongen en twee Duitse meiden opgetrokken, dat was ook heel leuk! Toen weer terug naar Perth. Daar naar een hostel in Scarborough. Die week alleen maar lange werkdagen gemaakt, maar in het weekend gesurfed met een Franse jongen. Dat bleek nog wel lastig te zijn, de golven zijn aardig krachtig en smijten je gerust een aantal meter verder neer als je iets fout doet met je board. Ook met wat collegas karaoke gedaan, dat was ook erg grappig. Mijn zangkwaliteiten bleken nog niet eens zo heel slecht! De volgende week naar een ander hostel gegaan, wat dichter bij mijn werk zat. Die week ook weer gewerkt, in de avonden iedere keer gepoold met een Duitse jongen, dus inmiddels een echte pro geworden aan de pooltafel. Ik begon mn baantje wel een beetje zat te worden, iedere keer weer hetzelfde praatje de ganse dag door. Ik solliciteerde voor de grap op een bakkersfunctie in Mt. Barker, en toen kreeg ik een telefoontje of ik over 2 dagen wilde beginnen. Even over nagedacht en toen besloten om die kans aan te nemen. Ik ga dus in een roadhouse werken. Australie stikt van de roadhouses, dit zijn combinaties van hotels en wegrestaurants voor mensen die door de woestijn naar de andere kant van Australie rijden. Ik ga dus op de bakkersafdeling werken, ik ben verantwoordelijk voor de taarten. Nog nooit ene taart in mijn leven gebakken, dus maar eens zien hoe dat gaat uitpakken. Wel heel veel zin in, de locatie is bovendien schitterend! Mt. Bremer is de nr. 1 spot voor het spotten van orkas. Dat klinkt wel goed! De afgelopen dagen in de tuin van een gepensioneerde man gewerkt. Dat was ook echt top, hij betaalt 25 dollar per uur cash in hand, en zijn vrouw had huisgemaakte pizza voor mij gemaakt. Het werk bestaat uit snoeien, potgrond strooien en onkruid wieden. Ieder uur hielden we pauze vanwege de hitte, dus dat was ook wel relaxed. Morgen nog voor hem werken en dan dinsdag met de bus naar Albany. Woensdag wordt ik dan opgepikt door de eigenaar van het roadhouse om dan donderdag te beginnen.
De gastvrijheid in de kerken hier in Australie is echt grandioos. In Scarborough Church al uitgenodigd bij mensen thuis, uitgenodigd voor het eten enzovoort. Wel bijzonder om te zien hoe veel ze hier samen doen, en hoe blij ze met bezoekers zijn.

Een zonnige groet,

David Meertens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Hallo, ik ben David Meertens en ik ben op een working holiday in het land van kangoeroes, barbecues en woestijnen. Ik ben in Australië. Op verzoek van velen ben ik dan eindelijk begonnen met het schrijven van een blog.

Actief sinds 05 Okt. 2017
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 6929

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 Mei 2018

Working holiday Australia

Landen bezocht: